افزایش ساعت خدمات‌رسانی خطوط اتوبوسرانی مشهد در دهه کرامت | سرویس‌دهی رایگان در روز میلاد امام رضا (ع) اعمال‌قانون ۱۰۲۴ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۵۲ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) آمادگی تمام ظرفیت‌های شهری مشهد برای برگزاری جشن بزرگ دهه کرامت هوای کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) وقوع ۶۸ حادثه در پی وزش باد و بارش باران در مشهد(۲۰ اردیبهشت) وزش باد شدید در مشهد باعث جدا شدن ورق‌های کامپوزیت نمای یک هتل شد ۴۳ نقطه از مشهد درگیر آب گرفتگی شد | حجم بارش در مشهد به ۱۳ میلی‌متر رسید (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد مثل دبی نشد! | بارش شدید باران خللی در پروازها ایجاد نکرد راه‌آهن مشهد: مسافران زمان‌بندی برای رسیدن به ایستگاه راه‌آهن را در نظر بگیرند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۵۰ دقیقه‌ تلاش آتش نشانان برای نجات دو جوان کارتن خواب از سیلاب کال خیام + عکس شهردار مشهد: ۶ هزار نیروی خدمات شهری مشغول فعالیت هستند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم رفع ۴۰ مورد آب‌گرفتگی درپی بارش‌های اخیر در مشهد + فیلم (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهدالرضا(ع) در تدارک ویژه‌برنامه‌های دهه کرامت | اجرای بیش از ۳۰ برنامه ویژه برای دهه کرامت در مشهد + فیلم اعلام ویژه‌برنامه‌های دهه ادب و حماسه | همایش علمی «حکیم توس» در مشهد برگزار می‌شود آغاز جشن‌های دهه کرامت در مشهد | مدیریت شهری با فضاآرایی شهری به استقبال این دهه می‌رود بوستان‌های وکیل‌آباد و چهل‌بازه مشهد تعطیل شدند (۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۲ کتاب قدیمی درباره فضیلت امام علی(ع) در کتابخانه آستان قدس رضوی رونمایی شد

  • کد خبر: ۱۴۷۲۵۷
  • ۰۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۱
۲ کتاب قدیمی درباره فضیلت امام علی(ع) در کتابخانه آستان قدس رضوی رونمایی شد
۲ کتاب خطی کهن با قدمت نزدیک به ۵۰۰ سال در کتابخانه آستان قدس رضوی حرم مطهر امام رضا(ع) در مشهد رونمایی شد.

به گزارش شهرآرانیوز، کارشناس نسخ خطی و چاپ سنگی سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در آیین رونمایی از این نُسخ گفت: کتاب "کشف الیقین فی فضائل امیرالمؤمنین(ع) " که امروز رونمایی شد از تألیفات علامه حلی از بزرگان علمای امامیه و جامع علوم مختلف فقه، اصول، ادب، ریاضی، حکمت و کلام و تفسیر در سال ۷۱۰ هجری قمری است که در آن احادیث و روایات فریقین درباره فضایل، مناقب، امامت و صفات امام علی(ع) را در چهار بخش به صورت مختصر و مفید بیان کرده است.

سید رضا صداقت حسینی افزود: این نسخه نفیس خطی به خط نستعلیق توسط محمدباقر بن محمد شریف در سال ۹۷۴ قمری در ۶۹ برگ ۱۹ سطری به زبان عربی کتابت و در سال ۱۰۶۵ قمری نیز توسط شخصی بنام فاضل خان وقف آستان قدس رضوی شده است.

وی ادامه داد: کتاب "العمده فی عیون صحاح الاخبار فی مناقب امام الابرار" از دیگر آثار نفیس رونمایی شده امروز است که "شمس‌الدین یحیی بن حسن بن حسین اسدی حلّی" معروف به «ابن بطریق»، از علما و فقهای برجسته شیعه در قرن ششم هجری تألیف کرده است.

این کارشناس نسخ خطی گفت: این اثر خطی شامل ۹۱۳ حدیث درباره فضائل، مناقب، امامت و ولایت حضرت علی(ع) است که در ۳۶ بخش تدوین شده است.

صداقت حسینی افزود: این نسخه به خط نسخ ۲۱ سطری را فردی به نام زین‌العابدین در تاریخ ۹۸۳ قمری در ۱۸۱ برگ به زبان عربی نگاشته شده است.

صداقت حسینی گفت: حدود ۵۹۰ نسخه خطی از آثار منسوب به حضرت علی(ع) به زبان‌های عربی و فارسی در مرکز نسخ خطی کتابخانه این آستان مقدس وجود دارد که مشتمل بر احادیث و روایات از آن حضرت است. نهج‌البلاغه و ترجمه و شروح آن، غرر الحکم، دعای صباح و دعای سیفی، از جمله این آثار است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->